God jul og godt nyttår!
Se hva du bør gjøre og hva du ikke bør gjøre når du driver med e-postmarkedsføring! Rett og slett en fin sjekkliste for dine e-postutsendelser.
Do
- Husk at det er en annen person i andre enden, vær personlig
- Skriv kort og konsist (tenk mobilvisning)
- Inkluder en ”tell a friend” lenke
- Inkluder lenker til sosiale medier
- Pass på at emnefeltet relateres til innholdet i nyhetsbrevet
- Test alltid e-posten før du sender
- Ha en mal som er tilpasset alle ulike skjermer
- Bruk preheader bevisst (hva er preheader?)
- Bruk tydelige og godt synlige ”Call-to-actions” (knapper/lenker)
- Segmenter innholdet ditt og utsendelsene dine
- Gjør det enkelt å melde seg på nyhetsbrevet ditt
- Send til kontakter som har sagt de ønsker å motta informasjon fra deg
Don’t
- Skriv emnefeltet i bare store bokstaver
- Bruk en distraherende bakgrunn
- Inkluder brutte eller ødelagte lenker
- Skriv en novelle
- Send en e-post bare for å sende noe, den må ha verdi for kunden
- Skriv viktig tekst på bilder (tilfelle bildeblokkering)
- Gjem/glem unsubscribe-lenken
- Send e-posten før du har testet den
- Send til kontakter som ikke ønsker å motta e-post fra deg (kjøpte lister f.eks)
Related posts